Jak to u nás vypadá?

O nás

Dětské skupiny Elíšek poskytují láskyplné, bezpečné a podnětné prostředí pro děti od 12 měsíců do 6 let. Zakládáme si na individuálním přístupu, který respektuje tempo a zájmy každého dítěte. V naší školičce propojujeme prvky Montessori pedagogiky, podporující samostatné objevování, s principy lesní školky, díky nimž děti tráví čas v přírodě a rozvíjejí svou kreativitu.

Naším cílem je harmonický rozvoj dítěte – intelektuální, emocionální i sociální. Učíme děti skrze zážitky, hru a praktické činnosti, které jim pomáhají lépe porozumět světu. V přátelském a respektujícím prostředí rozvíjíme jejich přirozenou zvídavost a schopnost spolupráce. Chceme, aby se každé dítě cítilo šťastné, sebevědomé a připravené objevovat nové výzvy.

Naše dětské skupiny se nacházejí ve Slaném, Kladně a nově také ve Dvoře Králové nad Labem. Každá z našich minitříd má malý, rodinný kolektiv, což umožňuje individuální přístup a maximální podporu dovedností každého dítěte. O děti se starají zkušené a pedagogicky vzdělané „tety“, které tvoří pevný základ našich tříd a společně s vedením zajišťují láskyplné a podnětné zázemí.

Rodiče mají k dispozici on-line docházkový systém, ve kterém mohou docházku libovolně editovat dle aktuálních potřeb. Pro první dny docházky jsou rodiče průśěžně informováni telefonicky o adaptaci dětí. Ve Slaném mohou využít zázemí kavárny V Ráji, kde si mohou vychutnat skvělou kávu.

Jak pracujeme?

Trendy pojetí péče a výchovy

V naší školičce se inspirujeme jak klasickými, tak moderními přístupy k výchově. Jedním z klíčových pilířů je pedagogika Marie Montessori, která klade důraz na individuální potřeby dítěte. Sledujeme vývojové potřeby každého dítěte a podporujeme jeho samostatnost a zodpovědnost. Věříme, že děti se nejlépe učí skrze vlastní zkušenosti, a proto jim poskytujeme připravené prostředí, ve kterém mohou svobodně objevovat svět a rozvíjet se.

Dále se inspirujeme principy lesních mateřských škol, které kladou důraz na propojení dětí s přírodou. Učíme děti respektu k životnímu prostředí, třídění odpadu a uvědomělému nakládání se zdroji. Příroda je pro nás nejen učební pomůckou, ale také prostorem pro rozvoj dětské fantazie a pohybových dovedností. Věříme, že čas strávený venku má pozitivní vliv na zdraví a celkovou pohodu dětí.

Dalším důležitým aspektem je koncept zdravé mateřské školy, který vychází z rámcového programu WHO a byl v České republice rozpracován Miluší Havlínovou. Tento přístup se zaměřuje na sociální, duševní i pohybový rozvoj dětí a podporuje zdravý životní styl. Ve všech těchto oblastech jdeme dětem příkladem a pomáháme jim rozvíjet zdravé návyky, které si ponesou do budoucnosti.

Podporujeme také nadání dětí a hledáme oblasti, ve kterých vynikají. Průběžně konzultujeme jejich pokroky s rodiči a doporučujeme další rozvoj odpovídající jejich schopnostem a zájmům. Každé dítě je jedinečné a my mu chceme poskytnout prostředí, kde může růst a učit se s radostí.