Tetičky v našich skupinkách ve Dvoře Královém nad Labem
Teta „Bára“ Barbora Kolářová Mgr. (pedagog, specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Předškolní a mimoškolní pedagogika; Speciálně pedagogická péče o osoby s poruchou komunikace; Speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení
- Kurzy: Kurz první pomoci – zachraňte život dítěte; Chůva pro děti v dětské skupině; ŠVP od prožitku k poznání; Emoce v mateřské škole
- Hudební nástroje: klavír
- Záliby: výlety v přírodě s rodinou, čas s přáteli
,,Jsem týmová hráčka a nejlepší tým jsou pro mě právě děti! Práce s dětmi mě moc baví, proto se jí věnuji už více jak 17 let. Ať už to byla práce v mateřských školách, nebo práce v místních sociálních službách jako sociální pracovník (Sociální služba Labyrint a Střelka). Od roku 2013 až po současnost spolupracuji s Centrem pro rodinu klubko – zde tvoříme s kolegyní Májou programy na respitní akce a tábor pro děti z pěstounských rodin. Praxe a práce s dětmi mě neodpustila ani při rodičovské dovolené. V mateřském centru Žirafa zde ve Dvoře Králové vedeme s kolegyní Májou klubík Žirafky ve školce pro děti.,,
Teta „Mája“ Marie Krétová Mgr. (pedagog, specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Předškolní a mimoškolní pedagogika, Sociálně výchovná péče o smyslově postižené, Speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení.
- Kurzy: Chůva pro děti v dětské skupině, zachraňte život dítěte, kurz logopedické prevence, metoda Hejného v mateřských školách, trénink jazykových schopností podle Elkonina – předgrafémová a grafémová etapa.
- Hudební nástroje: klavír, flétna, Alt safoxon
- Záliby: čas s rodinou a zvířátky, procházky do přírody a práce na zahrádce
,,To, že budu učitelka v mateřské školce, jsem věděla už na základní škole. Když jsem se pak v patnácti rozhodovala co dál dělat, práce ve školce pro mě byla jasná volba. Vystudovala jsem střední pedagogickou školu a začala se zajímat o děti se znevýhodněním, proto jsem se vydala na vysokou školu vystudovat speciální pedagogiku a v roce 2013 začala pracovat ve školce pro děti s vadami řeči a sluchu. Když jsem se vdala, vrátila jsem se do rodného města a pracovala v běžné školce a na základní škole jako speciální pedagog. Velice mě baví vytvářet programy i pro děti z pěstounských rodin, pro které od roku 2013 pracuji jako respitní pracovník při pobytových akcích. Při rodičovské dovolené jsem začala pracovat v Mateřském centru, kde jsem s kolegyní vedla klubík Žirafky ve školce. Být opora, průvodce a vzor pro děti mě moc baví a naplňuje, dodává mi energii a chuť pro děti vymýšlet nové a zábavné činnosti rozvíjející jejich dětský svět. Ráda s dětmi tvořím, cvičím jógu a tancuji.,,
Teta „Domča“ Dominika Tomšová (budoucí pedagog, specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Zdravotnický asistent, aktuálně studuji Předškolní a mimoškolní pedagogiku
- Záliby: četba, cvičení, procházky v přírodě a zahradničení
,,Jsem maminkou tří dětí a tak se kolem dětí celkem točím. Proč další děti a nejen ty mé? Protože s dětmi plesá má kreativní dušička, ráda s dětmi tvořím ze všeho, co mě napadne, ráda je učím novým věcem a oni zase učí mě být zas o něco více trpělivá. Do týmu určitě přináším spoustu kreativních nápadů, ale nejen to. Jsem týmový hráč, jsem empatická, společenská a je se mnou i sranda. ,,
Teta „Áďa“ Adéla Šnytrová Bc. (pedagog, specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Učitelství pro MŠ (VŠ MUNI)
- Kurzy: Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky
- Hudební nástroje: klavír, orffovy nástroje
- Záliby: Trávení času a rodinou, výlety, četba knih, sledování seriálů, péče o zahradu, společné akce s kamarády.
,,Odjakživa jsem tušila, že mým posláním bude práce s dětmi – možná to má co dělat i s dlouhou tradicí učitelství v rodině, přičemž i moje maminka je učitelkou ve školce. Ráda jsem tam s ní trávila čas i ve vyšším dívčím věku, jezdila na tábory jako instruktor a když jsem se na gymnáziu rozhodovala, kam dát přihlášku, pedagogický obor byl jasnou volbou. Nastoupila jsem na Učitelství pro 1. stupeň a během pár měsíců zjistila, že to není to pravé pro mě, protože chci být s těmi nejmenšími. Přešla jsem tedy na dálkové studium Učitelství pro MŠ, dodělala si kurz chůvy a nastoupila do MŠ jako Chůva k dvouletým dětem. Od té doby se mi narodily dvě děti, začala jsem pracovat jako učitelka v MŠ a ani jednou jsem o svém rozhodnutí nepochybovala. I z pohledu matky tak vím, jakého člověka bych chtěla mít u svých dětí a taková se snažím být.
S dětmi se ráda věnuji hudebně pohybové činnosti, využití klavíru, orffových nástrojů apod., rozvíjení předmatematických představ, kreativní tvoření s důrazem na individuální představy dětí.,,
Teta „Kája“ Karolína Drbohlavová (specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Sociální činnost
- Kurzy: kurz první pomoci; kurz zvládání problémových situací
- Záliby: cestování, sport, čtení knih, poslouchání podcastů, lyže, plavání
,,Teta Kája si už od střední školy přála pracovat s dětmi, provázet je hrou, poznáváním, společnou zábavou ale také porozuměním a vzájemnou pomocí. S dětmi ráda tvoří a hraje pohybové hry.,,
Teta „Káťa“ Kateřina Peterová (specialista na adaptaci a vedení nejmenších dětí)
- Obor studia: Sociální činnost
- Kurzy: Kurz asistenta pedagoga; Language cert – B1; Základní kurz tejpování
- Hudební nástroj: kytara, mám ráda Orffové nástroje, ale poradím si i bez nástrojů třeba hrou na tělo
- Záliby: čas s rodinou, vedení malých hasičů, čas s přáteli a jejich dětmi, výlety
,,K dětem mě to táhne už od 13/15 let, kdy jsem jako holka pomáhala mamce organizovat akce nejenom pro malé děti. Chystaly jsme program, soutěže, dětské kreativní dílničky, výzdobu na akce jako Karneval, Loučíme se s prázdninami, Podzimní tvoření, Čerti, Lampionový průvod. Kolem 16 let jsem začala neoficiálně trénovat naše malé hasiče a v 18 letech jsem si udělala zkoušky a oficiálně se stala trenérkou. Po škole moje první pracovní cesta vedla do státních Jeslí v Hradci Králové, kde jsem pracovala s dětmi od 1 do 3 let. Děti mi přirostly hrozně rychle k srdci, jsou vděčné a upřímné a to na nich miluju, hnedka víte, zda se jim líbíte nebo nelíbíte. Nic neskrývají. S dětmi se ráda věnuji výtvarné výchově, mam ráda všechny možné techniky, ráda experimentuji s barvami. Vymýšlím různé opičí dráhy nebo s dětmi ráda blbnu venku. Myslím si, že jsem spíše všestranný člověk, co umí od všeho trochu a ráda se i přiučím novým věcem.,,